Philips heeft in het eerste kwartaal van 2024 een verlies van bijna een 1 miljard euro geboekt, nadat het een schikking trof in de VS voor de problemen met zijn slaapapneu apparaten. Wel lijkt Philips op weg om de eigen outlook voor 2024, die vandaag werd herhaald, te halen. Dit bleek maandagochtend uit cijfers van het concern.
De AEX sluit 0,04% lager en we doen een rondje langs de velden bij ASML, Arcadis, Alfen, Air France-KLM, Exor, IMCD, Signify, Tesla, Amazon, Philips, FlatexDegiro en Microsoft.
Beursexperts blijven somber gestemd en adviseren om weg te blijven bij Philips en Besi. Dit bleek maandag uit de maandenquête die analist Corné van Zeijl van Cardano afnam.